Dag 18 Weldon - Grant Grove 21-7

24-07-2013 15:34

Yvonne had alles weer strak georganiseerd en na een lekkere free pancake breakfast op de camping, werd koers gezet naar Grant Grove in de Kings Canyon. Het was duidelijk ook in Califorrnia een rustdag. Alle dorpjes liepen leeg en overal langs de Kern River krioelde het van de mensen. Iedereen zocht verkoeling bij het water. Dus na een uurtje rijden besloten wij ook maar eens in het water te springen. Langs de kant van de weg even de voetjes in het water en paar pannetjes gevuld op zoek naar goud. Ondanks veel mooi zwart zand onder in de pan, niets noemenswaardigs gevonden. Dan weer verder. In Porterville waren we inmiddels twee uur achter op schema, maar heerlijk gegeten in een Denny´s. Om vier uur Sequoia NP in. Net als in het eerste deel van de dag kwamen we eigen maar sporadisch een paar grote sequoias tegen. Net in het park aangekomen zagen we plotseling de te Beestjes weer staan! Gezamenlijk richting Morro Rock gereden. Hier ligt de tunnel tree, een omgevallen giant Sequoia waar je met de auto onderdoor kunt rijden! Een pittige wandeling naar de top van Morro Rock, 350 treden omhoog langs een heel smal paadje met griezelig steile afgronden naast je…. Boven een spectaculair uitzicht over de omringende bergen. In de verte hoorden we al een onweersbuitje aankomen. Gelukkig hadden we nog tijd om via de Generals Highway de Enorme general Sherman tree te zien. Niet de grootste, maar wat volume aan hout betreft de grootste van allemaal! En een boomstam van elf meter dik is echt niet klein hoor! Dan verder naar Grant Grove. We verloren de te Beestjes uit het oog en het was al donker toen we aankwamen. En in een bos is het ECHT donker. Eerst het village niet kunnen vinden. Toen door een ranger aangehouden bij de general Grant tree, die ons weer op het juiste spoor zette. Op de camping bleek het huisje ook al zo goed verstopt, dus al met al hadden we het wel een beetje gehad. Tijdens het binnenbrengen van de koffers begon het plotseling heel hard te waaien. Overal om ons heen vielen joekels van denneappels uit de bomen (een denneappel van dertig centimeter is hier klein). De doffe klappen waren best wel een beetje eng, zeker als ze een halve meter naast je neerploffen van een meter of vijftig hoogte…of op de auto... Vervolgens nog een paar flinke onweersklappen en net toen we alles binnenhadden…een totale stroomuitval! Geen licht meer, niets meer kunnen vinden…Het huisje stond te trillen en te schudden…Het huilen stond ons nader dan het lachen. Uiteindelijk maar gaan slapen. Niemand durfde de deur uit om naar de wc te gaan. Toch een poging gedaan om een uur of elf. Met een kleine Action LED zaklamp door de struiken naar de sanitaire voorzieningen gestrompeld. Ondertussen fanatiek om je heen schijnen want de camping is een actief beren gebied…Het leek wel een (slechte) film...